top of page

תכנית ח619 להסדרת ההתחדשות העירונית בחולון

עודכן: 12 ביוני 2023

ישראל נתונה בעיצומה של תנופת התחדשות עירונית אדירה. כעת, כשתוקף תוכנית תמ"א 38 מתקרב לפקיעתו, החלו להתגבש תוכניות בניין עיר חדשות שישנו את נוף העיר ויתאמו לקו החדש שהציבה הממשלה בתחום. רשויות מקומיות רבות בישראל נערכות למהלך זה וכל אחת מהן תגבש מדיניות עצמאית בכל הקשור לחידוש וחיזוק מבני העיר. עיריית חולון, הנחשבת לאחת הערים המובילות את מגמת ההתחדשות העירונית בישראל, כבר אישרה תוכנית כזו- ח619.

אנו במשרד עורכי הדין א. סלנט ושות', נערכים למגמה החדשה ולומדים לעומק את המתווה ואת כלל הדרישות להגשת פרויקטים כפי שמסדירה אותם תוכנית ח619. התוכנית מניחה את היסודות לתהליכי העבודה להם יידרשו קבלנים ויזמים בשנים הקרובות ולא פחות חשוב מכך – להזדמנויות שיעמדו לרשותם של בעלי דירות. אנו כאן כדי לסייע לך להשתלב בקלות במציאות החדשה ולהעניק לך ליווי משפטי מהשורה הראשונה לכל אורך הדרך.



שעת האפס של בעלי קרקעות ויזמים באזור המרכז

תוכנית ח/619 כבר אושרה וקיבלה תוקף בחודש ינואר 2023 וע"פ הוראותיה, היא תחול למשך 7 שנים בלבד מיום אישורה. במסגרת זמנים כזו, חשוב להסתייע בהקדם בליווי המשפטי המתאים ולהתחיל להיערך להגשת הפרויקט שלך, או לבחון את זכאות הבניין שלך לפרויקט כזה.

מתווה התוכנית מגדיר מכסה מקסימלית למספר יחידות הדיור שיאושרו:

· פרויקטים של הריסה ובנייה הוגבלו לרף של עד 60,000 יחידות.

· פרויקטים של חיזוק מבנים הוגבלו לבנייה של עד 34,000 - יחידות (כולל יחידות קיימות).

לאחר שתמוצה מכסה זו, לא ניתן יהיה לקבל היתרים נוספים במסגרת תוכנית ח619. אלו שיקדימו להגיש פרויקטים מסודרים העומדים בכל דרישות התוכנית – יקבלו יתרון משמעותי. הצוות המשפטי שלנו כאן כדי להבטיח כדי להעניק לך את היסודות הטובים ביותר על מנת להבטיח שאכן כך יהיה.

מהם יעדי התוכנית המרכזיים?

מטרתה העיקרית של התוכנית היא לגבש מדיניות תכנון עירונית סדורה שתאפשר רמת חיים וחוויית מגורים חסרת תקדים בעיר חולון. על מנת לממש את החזון הזה, תחלק תוכנית ח619 את כלל המגרשים המיועדים למגורים בעיר למספר קטגוריות. עבור יזמים ובעלי דירות, משמעות הדבר היא כי האפשרות לקדם מיזמי התחדשות עירונית תוגבל באופן ניכר באזורים הבאים:

· מרקם לשימור ואזורים בעלי חשיבות היסטורית עם מבנים המיועדים לשימור.

· מגרשים מיוחדים ו/או צפופים במיוחד.

· אזורים בהם נדרש לשמור על תבניות הבנייה כמו שכונות של בתים צמודי קרקע.

· אזורים בהם עובר ימוקמו תחנות המטרו בתוואי הרכבת הקלה.

עם זאת, עדיין ברחבי העיר מתוכננים מתחמים רבים לביצוע התחדשות עירונית רחבת היקף. יחד, נסייע לך ללמוד לעומק את כלל הקריטריונים וההגבלות שיש לקחת בחשבון במסגרת הפרויקט שלך בהתאם לאזור בו מוגש הפרויקט.

ליווי מקצועי מלא לכל אורך הפרויקט שלך

התוכנית נמצאת בשלבים מתקדמים, עם זאת ייתכן כי ייערכו בה שינויים עד לאישורה הסופי. אנו במשרד עורכי הדין א. סלנט ושות', מקפידים להתעדכן בכל השינויים ומעניקים ללקוחותינו ייעוץ שוטף בהתאם. בכל צעד ושעל בדרך למימוש הפרויקטים שלך במסגרת תוכנית ח619, עומדים לרשותך מומחים משפטיים בעלי ניסיון מצטבר של עשורים בתחום המקרקעין, עם דגש על התחדשות עירונית. נשמח לסייע גם לך לחתור באופן מתמיד למצוינות בכלל המיזמים שלך בעיר חולון.

למענה על כל שאלה ולתיאום שיחת ייעוץ, אנו מזמינים אותך לפנות אלינו עוד היום.



12 צפיות0 תגובות
bottom of page